W Towarzystwie Finansowym „Silesia” sp. z o.o. („Spółka”) obowiązuje Procedura zgłoszeń wewnętrznych („Procedura”). Procedura została opracowana celem zapewnienia transparentności, otwartości oraz rozwoju kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu i współpracy w Spółce oraz zapewnienia zgodności z ustawą o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r. (Dz. U. z 2024, poz. 928).
Informacje przekazane Spółce o naruszeniach i nieprawidłowych zrachowaniach pozwolą na podjęcie niezbędnych działań naprawczych w celu wykluczenia możliwości zaistnienia podobnych sytuacji w przyszłości.
Sygnalista może dokonać zgłoszenia naruszenia prawa za pośrednictwem dedykowanych kanałów zgłoszeniowych w Spółce:
formularz on-line: zgłoszenia dokonuje się poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej Towarzystwa Finansowego „Silesia” sp. z o.o. w zakładce Sygnaliści (https://tfsilesia.pl/sygnalista),zgłoszenie listowne: zgłoszenia dokonuje się, wysyłając list na adres: Towarzystwo Finansowe „Silesia” sp. z o.o., ul. Ligocka 103, 40-568 Katowice, z informacją na kopercie: „Zgłoszenie wewnętrzne - sygnaliści”.
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane. Zgłoszenie naruszenia prawa może w każdym przypadku nastąpić również do Rzecznika Praw Obywatelskich lub organu publicznego, z pominięciem Procedury.